marți, 5 aprilie 2011

Nordsee - aşteptări mari, dezamăgire şi mai mare!


In AFI Controceni s-a deschis inca de cand a avut loc inaugurarea acestui mare mall un restaurant Nordsee, un tip de fast-food cu produse pescaresti - exclusiv pescaresti - in vitrinele lor neavand loc alta carne decat din peste, sau mai bine spus, nu sunt preparate decat vietuitoare care traiesc in apa.
Fiind o masterfranciza a restaurantelor cu acelasi nume din Germania, acest fast-food are o multitudine de produse (care la baza sunt congelate) pescaresti, preparate in diverse moduri - fierbere, coacere, frigere pe gratar, prajire.
Autoservirea decurge destul de rapid, chiar daca este coada nu stati mai mult de 5-10 minute. Si apoi puteti servi felurile de mancare alese, dupa ce le-ati platit la casa, la una din mesele asezate in spatiul destinat special Nordsee, unde celor care-si iau sa manance din alte parti nu le este permis accesul.
Despre felurile de mancare nu pot vorbi la superlativ, din pacate. Adica sunt "mancabile", insa nicidecum delicioase si in niciun caz sa te mai imbie a doua oara. Sa iei acelasi produs cel putin!
Frigaruile de crevetii au fost pe primul loc la NU. Nu stiu daca ar fi trebuit lasate pe gratar mai mult sau pur si simplu erau prost facute (desi ma intreb ce ar fi prost gatit la un crevete infipt intr-un bat si aruncat pe gratar?) dar nu aveau niciun gust. Sau mai bine spus, nu aveau un gust bun. Cand i-am inecat in sosul de usturoi pe care-l comandasem au devenit mai usor de inghitit, dar mi-a fost imposibil sa mananc mai mult de 3, si aceia cu mare chin. Asa ca m-am oprit, ca sa nu imi para rau mai tarziu.
Salaul pane a fost gustos, primeste o bila alba, insa calamarii pane erau uscati (inelul de calamar din interior), parand a fi ori taiati cu mult inainte de a fi dati prin compozitia pentru pane, ori reprajiti. Pe acestia NU-i recomand sub nicio forma.
Mi-au placut garniturile - ciupercile la gratar, care merg de minune cu sosul de iaurt, dar si orezul cu legume sau cartofii wedges, care sunt serviti cu sos la alegere.
Desi varietatea de preparate din peste este mare: salau, somon, pangasius, pastrav sau  fructe de mare - calamari, caracatite, creveti, languste, am constatat ca e cumva o loterie in ceea ce priveste gustul lor - fiindca la aspect, toate arata foarte bine si dau impresia ca ar fi delicioase.
Desertul a fost bun, am ales din vitrina frigorifica o budinca de ciocolata cu vanilie si o budinca de ciocolata cu fructe de padure, care au spalat cumva rusinea celor doua produse care nu erau deloc gustoase - calamarii si crevetii.
Mi-a placut ca au scaunele pentru copii - desi doar doua, insa sunt bune si acelea. Sunt foarte utile pentru parintii cu copii mai mici care doresc sa aiba cateva momente in care sa manance linistiti, nu facand schimb - care sa tina copilul cat mananca celalalt.
Si dupa ce ca mancarea nu este atat de extraordinara, am constat ca preturile nu sunt deloc mici: o jumatate de file de salau (de aproximativ 150 grame) a costat 29 lei, frigaruile cu creveti (aproximativ 10 creveti micuti) costa 10 lei, inelele de calamar sunt 11 lei, o portie de ciuperci la gratar costa 11 lei, o Coca-Coca la 0.5 l costa 6 lei iar budinca de ciocolata si crema de vanilie a costat 6 lei.
Nu sunt atat de multumita de Nordsee, ma asteptam la altceva, mai bun, mai gustos, mai ales ca se afla sub patronajul unui nume deja cunoscut in Europa. Am mancat si la Nordsee din Parndorf (Austria) si nu am avut nicio surpriza neplacuta.

Niciun comentariu: