marți, 12 aprilie 2011

Casa Iancului - mancare foarte buna, preturi decente

Daca ar fi sa optati intre un restaurant care arata foarte bine, modern si cu o gramada de decoratiuni care sa-ti taie respiratia, dar cu mancare nu atat de extraordinara si un restaurant micut, simplu, de cartier (i-ar spune unii) insa cu portii mai mult decat savuroase, cu deserturi interesante si portii mari, pe care l-ati alege?
Acum catva timp am nimerit, fara sa vreau neaparat, la cel de-al doilea tip de restaurant – caruia ii spune Casa Iancului, care arata mai mult ca o carciumioara de cartier, insa la care se mananca foarte bine mancaruri cu specific romanesc, nelipsite fiind preparatele vanatoresti, unde meniul are cateva feluri de desert atipice, foarte gustoase (cel putin cele pe care le-am incercat noi) – clatite tocate cu dulceata, inghetata fierbinte, Tortul Domnitei.
Inca de cand am intrat am fost intampinati de ospatarul care ne-a preluat si ne-a ajutat sa ne instalam la masa. Am ales sa mancam la etaj, si n-am facut rau, chiar daca privelistea care se putea admira de la ferestrele localului era blocul de vis-à-vis, atmosfera era mai linistita aici, mai ales ca nu toti clientii aleg acest nivel. Am aflat de la ospatarul care ne-a ajutat sa alegem cele mai bune preparate si care ne-a servit ireprosabil ca localul are si acompaniament musical live. Noi nu am apucat sa vedem cantaretii, insa banuim ca daca va duceti seara va veti bucura auzind muzica romaneasca cantata live.
Meniul e incarcat, nici pomeneala sa nu ai de unde alege – vreo sapte feluri de ciorbe si supe, tot felul de gustari reci, cateva feluri de peste, preparate romanesti, tot feluri de fripturi pe gratar si nu numai, in functie de pofta – orice ai chef sa mananci.
Noi am incercat o delicioasa ciorba de fasole cu afumatura si carnati, servita cu o salata gigantica de ceapa in otet. Am comandat de asemenea caprioara gatita vanatoreste cu ciuperci si afine, unde ne-au fost servite trei bucati destul de mari de carne de caprioara, cu ciuperci si dulceata de afine, totul foarte gustos.
De asemenea, extrem de frageda si gustoasa in adevaratul sens al cuvantului a fost scaricica de purcel cu mamaliguta si muraturi.
Delicios! Inclusiv desertul, clatite tocate (adica taiate fasii, pentru cine se intreaba cam cum ar veni astea) si amestecate cu sos de ciocolata. Insa inghetata fierbinte a fost cea mai gustoasa, fiind un desert deosebit. Cum adica inghetata fierbinte? Adica inghetata (topita, insa foarte rece) servita in foietaj fierbinte, cu zahar presarat pe deasupra. Amestecul fierbinte-rece este foarte interesant. Ca sa nu mai zic de aroma…
La Casa Iancului au si meniul zilei, pe care il gasiti in brosurile de pe mese. Va recomandam pulpa de rata, frageda si gustoasa, in cazul in care cautati o friptura din aceasta specie de pasare, gatita bine.
Preturile nu sunt deloc mari – caprioara cu ciuperci si afine costa 46 lei (retineti ca este vorba de o portie generoasa), scaricica de purcel cu mamaliguta si muraturi poate fi comandata pentru 32 lei, ciorba de fasole costa 8 lei (si are si afumatura si carnat), o Coca-Cola costa 5 lei, un espresso costa 5 lei.
In plus, am avut o reala surpriza (dintre cele placute, desigur) ca ospatarul sa ne anunte ca de marti pana vineri intre orele 12 si 18 toate preparatele gastronomice sunt la preturi reduse cu 50%. Putem sa va spunem, ca sa va dati seama despre ce preturi preturi e vorba, ca patru oameni infometati au mancat fiecare felul intai si doi, au servit desert si cafea, au baut cel putin cate 2 sticle de apa sau bautura racoritoare si totul a costat doar 160 lei.
Atentie, restaurantul Casa Iancului este inchis in zilele de luni, asta ca sa nu faceti un drum degeaba pana acolo. In rest, programul este de la 12 la 22.

Promit sa atasez si pozele, cat de curand, trebuie sa le „slefuiesc” putin si nu mai am timp!

Niciun comentariu: