joi, 14 iunie 2012

Saray, restaurant turcesc cu bucate alese





In urma cu ceva timp am vizitat restaurantul Saray, cu specific turcesc, de unde am plecat mai mult decat multumiti, chiar impresionati de servirea si atentia pe care le-am primit din partea personalului de la Saray.
Fiind o zi de sambata, restaurantul avea ocupate aproape toate mesele cu exceptia a doua mese. Am ales-o pe cea de langa perete, care era putin mai restrasa.
Fiindca am vrut ceva care sa fie preparat rapid, am ales kusbasil pide, o corabie dintr-un blat asemanator cu pizza pe care se gaseste pusa din belsug carne tocata cu condimente picante. Nu stiu daca mi s-a parut asa gustoasa din cauza ca imi era foame, dar cert este ca amestecul ingredientelor mi s-a parut cel putin inspirat. 
De asemenea, am vrut sa incerc si ceva mai special, astfel incat am mers pe mana ospataritei si am ales testi kebap, o delicatesa din carne de miel cu legume si mirodenii arabesti, totul fiind copt intr-un vas special din argila, in cuptor. Desi a durat mai mult pana a fost gata (aproximativ 50 de minute, fapt care ne-a fost adus la cunostinta de ospatarita care ne-a ajutat la masa, inca de cand am comandat), am avut o supriza placuta in momentul cand am vazut spectacolul de desfacere a vasului de argila – acesta a fost taiat cu un cutit, fiind practic un vas de unica folosinta. Continutul a avut un gust extraordinar, condimentele au dat carnii o aroma speciala – si banuim noi, un rol important in gustul mancarii l-a avut si vasul de argila in care a fost preparat.
Am comandat si o portie de orez arabesc, pirinc pilavi, care intr-adevar, a mers foarte bine cu restul mancarii, asa cum ne-a recomandat ospatarita.
In plus, din partea casei am primit si o lipie cu susan, lavash, pufoasa si calda, asa ca va puteti usor imagina ce mancaruri am putut degusta.
Fiindca atata mancare “cere” si ceva de baut am comandat ayran, un tip de lapte batut amestecat cu apa si condimentat cu un strop de sare, o bautura rece si foarte buna. Unde mai pui ca este si sanatoasa!
Desertul ales a fost künefe - o combinatie inspirata intre cataif si placinta cu branza dulce.
O surpriza pentru noi a fost sa gasim in centrul Bucurestiului o bautura pe care de obicei o gustam in Dobrogea – braga, care ne-a fost recomandata ca fiind excelenta, pe care insa am fost nevoiti sa o refuzam din lipsa de … spatiu.
Preturile nu sunt tocmai mici dar nici exagerate, tinand cont de faptul ca vorbim de o locatie din centrul istoric al Bucurestiului. Kusbasıl Pide costa 25 lei, testı kebap costa 60 lei, Ayranul costa 6 lei paharul, o portie de pirinc pilavi costa 8 leı, o limonada poate fi comandata pentru 10 lei iar o sticla de apa minerala Dorna costa 6 lei.
Recomand cu placere Saray, un restaurant in care personalul chiar incearca sa multumeasca pe toata lumea. Evident ca pot fi si nemultumiti, pana la urma este imposibil sa multumesti pe toti, insa mie mi s-a dat impresia ca se doreste ca orice client sa plece cel putin multumit.











2 comentarii:

Andrei Stoica spunea...

Am mancat si eu o data la Saray. Desi in general nu prea imi place mancarea turceasca, pot sa spun ca la Saray a fost chiar buna.

Andrei spunea...

Gastronomia turceasca este una dintre cele mai recunoscute pe plan international.O combinatie de arome puternice ... Intr-un cuvant un deliciu