joi, 3 martie 2011

Vinete cu mozzarella la cuptor sau melanzane al forno. Ce am gătit (3)


Da, încă o reţetă ciudăţică de a mea. Nu este ciudată pentru mine, dar cred că este ciudată pentru mulţi dintre voi, fiindcă oamenii mănâncă de obicei alte feluri de mâncare - nişte chifteluţe marinate, poate un ghiveci, nişte ciulama cu ciuperci.
Acum câteva zile am făcut vinete la cuptor. Am îmbunătăţit puţin reţeta clasică pe care o găsisem pe nenumărate site-uri.
Deci...

Vinete cu mozzarella la cuptor sau
melanzane al forno
Am folosit:
4 vinete mărişoare (aproximativ 25 de cm fiecare);
500 de grame de brânza mozzarella;
250 de grame de brânză gorgonzola;
200 ml de smântână pentru gătit (eu o folosesc Dorna cu 15% grasime);
200 de grame parmezan ras;
500 grame de sos de roşii;
busuioc, oregano - uscate (pentru sosul de roşii);
3-4 linguri ulei;
un cubuleţ de unt pentru ungerea tăvii;

Cum am preparat:
Iniţial am tăiat vinetele felii groase cam de un deget, pe care le-am frecat cu sare grunjoasă şi le-am pus într-o sită pusă peste o cană sau un castronel, la scurs. Deasupra am aşezat un fund şi ceva greu, ca să poată fi presate. Se lasă cam o oră, după aceea le-am uscat cu şervete de hârtie.

După aceea am pus feliile de vinete în tigaia grill (tip grătar) si le-am gratinat frumuşel. Pe prima am ars-o cam tare, deci nu le lăsaţi atât de mult şi urmăriţi-le cu atenţie, fiindcă se prind foarte uşor! Am pus apoi câte un cubuleţ mic de unt pe fiecare felie, astfel că atunci când am întors-o, grasimea nu a mai permis prinderea vinetei de tigaie.
Cât timp am gratinat feliile de vinete am făcut sosul de roşii, pe care l-am preparat fierbând sucul de roşii, cu busuioc, oregano, puţin piper şi sare. Am adăugat şi puţin ulei, fiindcă sucul de roşii se prinde foarte uşor de cratiţă. În general mă feresc de oalele emailate, de cele teflonate şi cele din inox. Prefer fonta, numai că nu am încă o cratiţă din fontă.
Am făcut apoi sosul gorgonzola. Am amestecat 250 grame de brânză gorgonzola, pe care am tăiat-o cubuleţe mici pentru a se topi cât mai uşor, cu 200 ml smântână pentru gătit. Am continuat fierberea încă 5-6 minute şi am pus preparatul deoparte.
Am tăiat apoi feliile de mozzarella de grosimea feliilor de vinete (cam 0,7 cm grosime).
Următorul pas a fost să ung o tavă din sticlă termorezistentă cu unt, să torn o lingură generoasă din sosul de roşii, pe care l-am întins frumos în toată tava.
Am pus apoi un strat de vinete peste care am presărat cam 200 grame de parmezan ras (pentru aromă), am pus un strat de felii de branză mozzarella, din nou sos de roşii, apoi iar un strat de vinete, iar sos de roşii, iar la final un strat de felii mozzarella, aşezate astfel încât pe fiecare bucată de preparat final să fie câte o felie.
Am pus totul astfel la cuptor pentru aproximativ 30 de minute la 220 grade Celsius.
Am turnat apoi sosul gorgonzola peste porţia de vinete şi am servit fierbinte. Din păcate am uitat să mai fac şi poza finală, dar vă asigur că arăta demenţial! Iar gustul este... divin! :)




Niciun comentariu: