marți, 6 decembrie 2011

Omul pescăruş - Drumul spre frumos

Am fost în seara asta la spectacolul Omul Pescăruş - Drumul spre frumos.






Am plecat impresionată că am putut vedea un asemenea spectacol şi la noi.
Am vizionat un amalgam artistic bine ales de teatru, muzică, lumini şi nu în ultimul rând acrobaţii (la înălţime). Trupa, compusă din cinci dansatori (dintre care trei femei şi doi bărbaţi) este foarte unită, toţi se înţeleg din priviri şi colaborează perfect. Şi au transferat ca nişte actori profesionişti, ceea ce au vrut să transmită spectatorilor.

Mişcările de acrobaţie au fost complexe şi m-au ţinut, câteva dintre ele, cu sufletul la gură. Folosesc mişcări care parcă sfidează gravitaţia, se contorsionează şi îşi ţin echilibrul în tot felul de poziţii care mai de care mai grele.
Conform prezentărilor care s-au distribuit către presă, "spectacolul este o fabulă a zborului şi a desăvârşirii umane. Experiment 100% de la sol până la 15 metri în aer, show-ul este de o sensibilitate uimitoare transmisă prin dans, text, video-proiecţie, acrobaţie, sunet, virtuozitate, forţă.
Este povestea a cinci tineri care se întâlnesc, se uită la TV şi se fixează pe un documentar cu pescăruşi. Acest fapt îi determină să îşi imagineze că ei înşişi se transformă în păsări. Unul dintre ei îşi doreşte mai mult decât zborul limitat al celorlaţi. Stolul îl reneagă, îl proscrie. Jonathan Livingston nu renunţă la zbor şi reuşeşte să îşi depăşească limitele. Astfel, reuşeşte să întâlnească un alt stol de pescăruşi, mai înţelepţi, care zboară la altitudini mult mai înalte, care îl adoptă şi care au ca scop să trăiască bunătatea şi dragostea."
Inclusiv Blondina a înţeles piesa, mai ales că îi explicasem în mare despre ce este vorba. Urmărind spectacolul, a descoperit etapele pe care i le povestisem şi chiar s-a emoţionat până la lacrimi când pescăruşul Jonathan a fost exilat de stolul lui.
Citind prezentările făcute pe diverse bloguri sau site-uri am constatat că unora li s-a părut că se putea mai mult, că partea tehnică putea fi şi mai bună, că artiştii sunt de fapt simpli sportivi. Mie, ca profan, mi-a plăcut, mi-au plăcut - întregul spectacol şi toţi cei cinci artişti:  Alina Gheorghe, Mădălina Croitoru, Alina Ulmeanu, Doru Mois, Casian Bădescu.

În situaţia în care doriţi să mergeţi la acest spectacol, pe care eu vi-l recomand cu căldură, să rezervaţi locuri cât mai în faţă, începând cu rândul 3 (unde am stat noi) şi până prin rândul 6, maxim 7.
Puteţi rezerva bilete şi pe internet, pe site-ul cinematografului http://www.grandcinemadigiplex.ro/. Preţul unui bilet este de 60 lei.





Niciun comentariu: