miercuri, 3 august 2011

Siriu, Victoria, Bâlea

Ăsta a fost itinerariul pe care l-am făcut ultima dată.
Am descoperit o zonă superbă între Buzău şi Braşov, destul de aproape de Întorsura Buzăului. Am spus "desoperit" fiindcă deşi auzisem de Siriu şi mă şi interesasem la un moment dat pentru a petrece un concediu acolo, am refuzat din cauza lipsei acoperirii reţelelor telefonice.
Ne-am decis să mergem când ni s-a propus de către oameni dragi nouă, să-i însoţim.
Siriul este mai aproape de Braşov decât de Buzău, aflându-se la 160 de km de Bucureşti.

Ne-am cazat la pensiunea Izvorul Aninului, aflată la 2 km în interiorul pădurii, la poalele căreia curge un izvor cu debit destul de mare în perioada în care am fost noi. Cazarea a fost OK, am stat foarte puţin în cameră, doar cât să dormim, aşa că nu pot spune că lipsurile care au fost (nu există acoperire decât pe Orange şi aia doar la poartă, faptul că rezervorul de la toaletă era defect şi nu s-a reparat decât a doua zi spre seară, faptul că în prima seară a fost foarte rece) ne-au stricat concediul.

Am făcut traseu spre Lacul Vulturilor (sau Lacul fără fund), dar din păcate, după ce am mers vreo 4 ore în locul ore care ni se spusese iniţial, nu am ajuns până la el. Am aflat apoi că mai aveam de mers cel puţin două ore din punctul unde ajunsesem. A fost însă o experienţă frumoasă, obositoare dar minunat de relaxantă în acelaşi timp, cei care fac trasee ştiu perfect la ce mă refer! Oricum, pădurea şi traseul sunt de recomandat, dar din păcate orientarea se face foarte greu, oamenii parcă refuză să-ţi dea indicaţii. Am aflat apoi de ce: fiindcă aproape de lac este cabana pădurarilor, care acum vreo doi ani a luat foc din cauza unor oameni "binevoitori". Aşa că am înţeles de ce refuzau oamenii din zonă sistematic să dea indicaţii.
Am vizitat de asemenea şi Muzeul chihlimbarului de la Colţi -interesant, cald şi primitor, găzduit într-o casă ţărănească construită chiar de locuitorii din Colţi cu scopul creării muzeului care astăzi se află acolo. La parterul muzeului este şi un magazin de unde doritorii pot achiziţiona bijuterii, brelocuri, bibelouri din chihlimbar şi alte pietre semipreţioase. Preţurile mi s-au părut acceptabile, o brăţară din chihlimbar, cu vreo 20 de pietre de aproximativ 5/20 mm costa 200 lei. Una cu bilute de 5 mm, tot din chihlimbar, costa 60 lei.
Tot ]n satul Colţi se află şi biserica ALuniş, construită la sfârşitul anilor 1270!!, atestată documentar pe la 1350. Vă daţi seama despre ce vremuri vorbesc?? A fost o zi minunată şi aceea, ne-am cocoţat pe stâncile care adopostesc aşezările rupestre de la Colţi, am văzut veveriţe şi am vizitat peşterile săpate de oameni din vremuri pe care nu reuşim să ni le imaginăm.

Am mers, tot în cele trei zile cât am stat la Siriu, să vizităm şi rezervaţia de zimbri Valea Zimbrilor din Vama Buzăului (aflată însă pe teritoriul judeţului Braşov). Am găsit un loc frumos, aranjat, foarte curat, care oferă un spaţiu imens zimbrilor aflaţi pe teritoriul său. Am decoperit vreo şapte-opt zimbri, majoritatea foarte tineri. Alături de spaţiul înconjurat cu gard electrificat, erau montat mese şi leagăne din lemn, unde am mâncat şi ne-am odihnit.

După ce am plecat din Siriu am mers la Victoria, oraşul care se află la cea mai mică distanţă de cel mai înalt vârf din ţară, Moldoveanu. Un oraş mic şi foarte curat, în care fiecare se ştie cu fiecare, cu câteva magazinaşe şi un hotel.

De aici am plecat a doua zi spre Bâlea şi după ce ne-am lăsat maşinile în parcarea cu plată (5 lei) am avut norocul să urcăm până aproape de creasta muntelui, când a început ploaia şi am hotărât să ne întoarcem. Şi bine am făcut, fiindcă am ajuns făcuţi ciuciulete la maşini. Mai puţin Blondina care a fost "asigurată" cu impermeabilul luat de Mamina.
Peisajul până la Bâlea îţi taie respiraţia, drumul până acolo este absolut superb, deşi destul de dificil de făcut pentru un şofer fără ceva experienţă!!! Visăm ca pe viitor să ne cazăm câteva nopţi la Cabana Bâlea, să vedem dacă visul nostru va deveni şi realitate.

Niciun comentariu: