sâmbătă, 21 mai 2011

Buongiorno Victoriei - mai sunt multe de pus la punct!!

Incerc mereu sa dau dovada de toata obiectivitatea de care sunt in stare atunci cand imi concep cronicile restaurantelor pe unde merg, fiindca cei interesati nu doresc sa gaseasca cronici pozitive, ci doar corecte. Drept pentru care, voi mentiona in cele ce urmeaza aspectele care mi-au placut, dar si cele care lasa de dorit si la care ar avea de lucrat cei de la Buongiorno Victoriei. Si sunt cateva demne de mentionat.
Dintre cele pozitive merita specificat faptul ca de la inceputul lunii aprilie a acestui an, la Buongiorno va puteti bucura de Domenica Brunch, in fiecare duminica de la 11 la 16. Pentru cei ce nu stiu exact ce reprezinta brunch-ul - acesta reuneste intr-o singura masa micul-dejun si pranzul (breakfast & lunch), fiind folosit initial de americanii care duminica se trezeau mai tarziu si serveau o masa prelungita, diversificata si consistenta.
La Trattoria Buongiorno, pentru suma de 80 lei de persoana puteti savura preparate din oua, diverse salate, fructe de mare, produse de patiserie dar si sampanie, vin alb, rose sau rosu Baron d’Armagnac, cafea espresso, americana, capuccino, latte, fresh de portocale sau grapefruit, bauturi racoritoare, apa minerala sau plata, totul in cantitati nelimitate, deci pretul nu este tocmai rau, mai ales daca esti foarte flamand. Au de asemenea bufet cu deserturi - torturi, clatite, strudele.
Ce mi-a placut a fost si faptul ca pentru clientii care vin cu copii au amenajat un loc de joaca unde cei mici isi pot lasa parintii sa savureze pe indelete specialitatile oferite in timp ce ei se joaca. Copiii pot manca si ei, iar pretul este cu 80% mai mic. De asemenea, muzica live face atmosfera mai relaxanta si mai placuta.
In plus, fata de acum doi ani, au inchis portiunea de teresa care se afla pe trotuar, noua constructie lipita de peretii exteriori ai vechiului imobil creand un loc deosebit.
Si-au marit spatiul care nici in trecut nu era tocmai mic. Acum, in exterior sunt nu mai putin de 50 de mese, rasfirate astfel incat nu trebuie sa vorbesti in soapta pentru a nu auzi si vecinii de la mesele din jur ce spui.
Mancarea a fost destul de buna, cu doua exceptii: pizza prosciuto crudo avea marginile de coca fara toping, fara nimic, feliile de prosciuto erau pe mijlocul blatului iar pe margini ramasesera cate 4-5 cm liberi, adica foarte mult, din punctul meu de vedere.
Tiramisu, facut dupa "reteta originala" a casei, avea un gust groaznic - nu mi-am dat seama daca era spus cu tenta ironica sau ei chiar isi imagineaza ca reteta asta ar fi buna. Pot spune ca altul mai rau la gust nu am mai mancat. In crema nu se simtea deloc branza mascarpone, in schimb avea un gust puternic de ou crud cu zahar care avea un gust neplacut. Daca asta este reteta lor... recomand sa o faca pe cea clasica (care contine aproximativ 70% mascarpone). Poate a fost o eroare, li se terminase mascarpone, nu stiu, cert este ca cel pe care l-am gustat noi nu era deloc bun.
Un alt aspect care a devenit din ce in ce mai suparator pe parcursul celor 90 de minute pe care le-am petrecut acolo a fost servirea extrem de inceata si prost organizata a ospataritei. In afara de faptul ca trei pizza si o salata au venit in aproape 50 minute, nici bauturile nu au ajuns pe mesele noastre decat dupa vreo 20 minute de cand au fost comandate, cand ar fi trebuit sa fie comandat deja al doilea rand de bauturi.
Am solicitat, cand am dat comanda, ulei picant si am repetat cererea cand a sosit pizza. De-abia cand eram spre sfarsit a sosit si uleiul, dar de-abia dupa ce i-am mai spus de inca doua ori ospataritei sa-l aduca. La fel s-a intamplat cand am cerut inca o furculita, dupa ce a cazut cea pe care o utilizam sau cand am solicitat meniurile pentru a alege desertul. Si la bauturi a fost aceeasi problema. Erau aduse dupa minimum zece minute de cand le solicitasem.
Din cele nouazeci de minute cand am stat acolo doar in vreo 15-20 de minute am mancat efectiv, in restul timpului am asteptat ca ospatarita sa-si aminteasca de noi. Este pacat ca un astfel de local nu are puse la punct aspecte elementare - o servire atenta si rapida dar si mancare gustoasa.
Daca despre pizza nu pot spune decat ca marginile goale erau prea mari (insa in rest gustoasa), prajitura a lasat enorm de dorit. In schimb, foarte gustoasa a fost salata Buongiorno, cu piept de pui tras la tigaie, care era pur si simplu delicios, insotit fiind de rucola, masline si gorgonzola. O recomand cu sinceritate.
Preturile nu mi s-au parut exagerat de mari, pe pizza primavera, pizza quatro formaggi si pe cea cu prosciuto crudo am dat cate 20 lei, salata Buongiorno a costat 18 lei, tiramisu 9 lei, portia de piept de pui la gratar costa 16 lei, fileul de dorada la gratar costa 32 lei. In  schimb, bauturile sunt ceva mai scumpe - Pepsi, sticla de 200 ml costa 4,9 lei, berea Ursus draught costa 5 lei, berea Ursus fara alcool costa 6,8 lei, o bere Peroni este 6,2 lei.
Ce m-a amuzat a fost mesajul "curajos" de pe nota de plata care atragea atentia ca bacsisul nu este trecut, insa era clasificat ca bun cel de 10% si excelent cel de 12%. Noi am lasat vreo 8%, sperand ca ne va fi comunicat la ce categorie se incadreaza. Logica imi spune ca la "prost, mic, etc. :) Pacat ca nu au niste chestionare in care sa afle la ce categorie socotesc clientii ca se incadreaza servirea lor. Desi nu conteaza, eu as spune ca e (mult) loc si de mai bine. Cel mult "satisfacator", cu multa indulgenta.

Niciun comentariu: