vineri, 15 aprilie 2011

La Abdul - locul unde imi incarc bateriile



Am fost acum vreun an, intr-un week-end, la o cafenea orientala tare draga mie, unul din locurile unde ma relaxez si ma simt cel mai bine. Daca va intrebati unde, o sa va spun ca La Abdul, din hotelul Phoenicia, etajul 1, la Cafeneaua Orientala unde se fumeaza narghilea. 
Da, acolo unde sambata seara se lasa de obicei cu dansul din buric al cadanelor imbracate in costume care mai de care mai sexy, care isi misca trupul pe muzica cantata live de Jamal sau Franco.
Cum va spuneam, am fost in acest local cu aspect oriental unde decoratiunile cu voaluri, canapele, perne, narghilele si motive arabe te poarta cu gandul spre noptile fierbinti din Liban, spre hijabul (voalul) care nu lasa decat ochii la vedere si pasiunile ascunse…
Stiam de multa vreme ca La Abdul se bea si se mananca (produse de la restaurantul libanez El Bacha, aflat tot in hotelul Phoenicia) regeste. Ca “de vina” este si decorul, si muzica, da este posibil, insa oamenii sunt cei ce fac atmosfera deosebita: Abdul - care desi este patronul - munceste cot la cot cu ceilalti ospatari ca toata lumea sa fie multumita, Samir - care ne-a impresionat cu servirea lui ireprosabila. Daca ceri un pliculet de zahar, in cel mult un minut ajunge la tine; daca ceri ajutor in a comanda ceva primesti cele mai bune sfaturi si o gramada de detalii cu privire la ce ti se recomanda, asta ca sa stii ce urmeaza sa primesti.
Noi am mancat diferite aperitive libaneze (labneh – crema de iaurt cu menta, hommous – pasta de naut, tabouleh – salata de rosii cu mult patrunjel, baba gannouj – un fel de salata de vinete), cotlete de berbecut fragede si gustoase, frigarui de pui, lipii pufoase cu susan, frigarui de vita.
Dupa ce am mancat aceasta masa copioasa am servit o bautura absolut delicioasa si racoroasa in acelasi timp, naturala si deosebita numita jallab (care este un sirop dulce din curmale, melasă de struguri şi apa de trandafir in care se scalda multumite migdale dulci si decojite). O adevarata betie a aromelor.
Si fiindca am dorit sa continuam seara in stil arab am fumat narghilea de pepene galben dar si de struguri si am baut cafea la ibric cu hell (un condiment folosit in cafea si prajiturile cu cacao, care neutralizeaza toxicitatea anumitor alcaloizi. Francezii ii mai spun si “samanta dragostei”, fiindca are efect de intinerire). Pentru cine nu a mai incercat acest tip de cafea o recomandam cu caldura.
Totul a culminat cu inceperea muzicii cantata live de catre Franco si apoi Jamal si intrarea pe ritmurile orientale a celor sase dansatoare care au infierbantat atmosfera si care au facut sa se ridice la dans mai toti clientii din cafenea. Si nu erau putini deloc, intrucat localul este mare si are destul de multe mese. Nu stim daca am fost noi norocosi in acea seara daca asa este mereu la Cafeneaua Orientala de la Phoenicia, dar a fost o seara deosebita in acest local aflat intr-un Bucuresti obosit si tracasat uneori de agitatia permanenta.
Daca aveti drum inspre Baneasa merita sa faceti o escapada la Cafeneaua Orientala atunci cand doriti sa va relaxati sau sa petreceti o seara deosebita. Preturile nu sunt tocmai mici, insa in mod sigur nu va pare rau ca lasati banii acolo – o narghilea costa 40 lei, o cafea la ibric cu hell costa 9 lei, un Pepsi poate fi comandat pentru 7 lei, jallabul este 10 lei, iar o bere Heineken costa 8 lei.

Mi-e dor sa revin la Abdul! La atmosfera de acolo si la jallab-ul care ma incanta atat de mult. Fiindca viata merita traita la maxim, nu? Este unul din lucrurile cele mai de pret pe care le-am invatat de la Nanu.

Niciun comentariu: