marți, 12 aprilie 2011

Kasttane - local bun, frumos si unde se mananca bine.


Unul din localurile pe care le-am vizitat de-a lungul timpului si care mi-au placut a fost restaurantul Kasttane, aflat la parterul Pheonicia Grand Hotel, in partea dreapta, cum stati cu fata la receptie. Localul ocupa un spatiu mare, degajat, cu doua sali unde se poate servi masa si degusta vinuri (numeroase tipuri, din cate am putut observa in meniu).
Bucataria este semi-deschisa, cu gratarul la vedere, unde cei curiosi pot privi fripturile comandate in timp ce acestea se rumenesc, fapt care mi s-a parut interesant. Specificul anuntat chiar la intrarea in local este romanesc, desi ca sa fiu sincera nu mi s-a parut integral romanesc, in meniu existand si preparate cu fructe de mare, de exemplu. Puteti insa sa va delectati si cu preparate specific romanesti - pui la ceaun cu mamaliguta, bulz ciobanesc, ciorba de burta, tochitura moldoveneasca sau slaninuta afumata de casa cu salata de ceapa rosie.
Restaurantul Kasttane este decorat cu articole mici de mobilier vechi dar si cu borcane cu muraturi sau varza pusa la murat si, desi nu am apucat sa auzim cu propriile urechi, observand instrumentele muzicale din cea de-a doua sala am tras concluzia ca aici se canta muzica live.
Clientii au spatiu suficient pentru a nu se simti inghesuiti, in cele doua sali mari nefiind mai mult de 25 de mese. Spatiul este gandit ca loc unde poate fi luata masa - cu mese si scaune, aflate in cea de-a doua incapere, dar si ca un bar - cu mese si canapele imense ce se gasesc in prima sala, pe care doritorii se pot tolani (chiar daca in Codul bunelor maniere acest lucru este interzis).
Am servit la Kasttane o portie de orez cu fructe de mare – doi clestisori de crabi pane, doua rulouri de calamari la gratar si doi creveti medii decorticati. Fructele de mare au fost foarte gustoase, insa orezul nu a fost pe gustul meu fiindca in general nu imi plac amestecurile de legume congelate si mai ales cand sunt folosite in orez. A fost mancabil, insa nu deosebit.
Am remarcat micile boluri cu alune din care clientii pot manca, in timp ce asteapta prepararea si servirea felurilor de mancare si putem spune ca au fost binevenite.
Ospatarii au fost atenti, rapizi cu meniurile si aducerea mancarii si in general saritori la nevoile clientilor. Localul este curat, fetele de masa se schimba din cate am observat dupa fiecare client - asa cum ar fi si normal insa nu se intampla peste tot. Ne-au placut geamurile imense care ofera o priveliste placuta din gradina hotelului unde se vedea gazonul taiat si curatat, care ne-a facut sa realizam ca in sfarsit a venit primavara. Poate si fiindca am prins o zi insorita si cu vreme calda. Oricum, am plecat binedispusi de aici, intreaga atmosfera fiind placuta.
Preturile nu ni s-au parut exagerat de mari, o ciorba de burta costand 10 lei, portia de fructe de mare cu garnitura de orez costa 60 lei (o portie mare, nu recomandam sa se mai ia si altceva in afara de aceasta, in situatia in care o alegeti), o apa plata costa 5 lei, un Pepsi costa 7 lei.








Niciun comentariu: