marți, 8 martie 2011

Sunny Beach, hotel Imperial - REALITATEA, cu detalii

In primul rand, doresc sa mentionez ca am luat decizia de a merge in concediu la Sunny Beach si mai ales la hotelul Imperial, dupa lungi cercetari, am gasit cateva opinii contra dar mult mai multe pro. Nu aveam de ce sa nu ma simt bine, am plecat hotarata sa am un sejur la mare, frumos si relaxant, alaturi de familie.
Numai ca stiti vorba cu socoteala de acasa... cam asa a fost si la mine.
Nu am mers la pomul laudat, nu am avut asteptari exagerate si nici nu am avut pretentia ca de cei 610 euro platiti sa ma bucur de un hotel de 7 stele care servea sampanie in camere sau care oferea tratamente SPA specializate, totul gratis. NU. Ma asteptam la un hotel curatel, la mancare buna, calda, la putina bunavointa si zambete amabile din partea personalului in momentul in care puneam monedele de 1 sau 2 leva in cutiile de bacsisuri, la conditiile minime pe care ti le poate oferi un amarat de motel (apa calda, lumina, un lift daca e cazul, cat de cat liniste, etc...).

Numai ca...
In prima zi, cand am ajuns si dupa ce am fost foarte repede cazati, am urcat in camera cu numarul 414 de la etajul 4 si incantata fiind, am facut cateva poze incercand sa descopar camera si baia in care urma sa locuiesc 7 nopti. Numai ca, spre ghinionul meu, nu am observat baltoaca de vreun litru de apa care se afla in mijlocul baii si am alunecat foarte rau cu papucii din plastic pe care am avut proasta inspiratie sa-i am in picioare in acel moment si m-am lovit tare (am facut ditamai cucuiul in zona occipitala) de chiuveta. Asa ca din start, a inceput prost.
Am descoperit dupa ce am chemat sunand la receptie pe cineva ca nu era spart sau defect bazinul WC-ului, insa din cauza condensului, se strangea aceasta cantitate de apa. Asa ca zilnic in fiecarea seara si in fiecare dimineata ma ocupam cu bandajarea partii de jos a WC-ului cu prosopul pe care ar fi trebuit sa-l folosesc pentru alte intrebuintari. Daca nu faceam lucrul acesta, in maxim 2 ore aceeasi balta se gasea pe podeaua baii, parca facandu-mi in ciuda, balta care ajungea sa se prelungeasca cam peste tot, din cauza rosturilor care erau ca o retea de canale... irigabile, sa spunem.
Camera nu era nici pe departe cea a unui hotel de 4 stele si in afara de curatenie nu pot aprecia niciun alt aspect.
WC-ul facea condens foarte rau, asa cum deja v-am povestit.
Ambele suporturi de sapun din baie erau scorojite si decolorate, intr-o stare foarte proasta.
Din tavanul baii lipsea un patrat, toate tevile de deasupra si firele fiind la vedere, dar cel mai rau, pe acolo intra un curent groaznic.
In cabina de dus era un miros puternic de apa statuta, care nu se mai simtea insa in momentul cand foloseam gelul de dus, din cauza mirosului care era mascat, in felul asta.
In hol, cateva patrate din tavanul fals erau patate si se vedea foarte urat.
La una dintre veiozele aflate de-a parte si de alta a patului era dezlipit abajurul, care atarna intr-un mod oribil.
Unul din scaunele de pe balcon avea spatarul desprins la o sipca, agatandu-ne hainele aproape de fiecare data cand uitam ca e rupt si ne rezemam de el.
Am solicitat in fiecare dimineata femeii care facea curatenie sa lase 2 suluri de hartie igienica, fiindca cea pe care o lasa efectiv nu ajungea, fiind subtire si mica, trebuind sa cerem de la receptie, in fiecare zi, un alt sul. Mai ales ca mare parte din hartia ingienica se ducea pe condensul care se prelingea pe langa propopul pus de mine.
Repet, nu sunt absurda, cam am platit atat ar fi trebuit sa primesc, astea sunt aspecte peste care as fi putut trece foarte usor daca nu m-ar fi deranjat atitudinea angajatilor hotelului sau nepasarea de care am dat peste tot. Efectiv nu-i intereseaza, daca ai o problema, ti-o rezolvi singur, daca ai nevoie de ceva, du-te sa-ti cumperi. Le-am mentionat pe toate fiindca sunt persoane pentru care sunt importante si aceste aspecte, nu inseamna ca sunt cu aere sau ca au pretentii exagerate. Fiecare om e in felul lui si nu trebuie judecat. Gusturile sunt diferite si nu se discuta! Punct! Insa este corect sa fie mentionate TOATE aspectele.
Buuun, trecem mai departe. Ajungem sa ne cazam si noi linistiti, despachetez bagajele si coboram in holul hotelului, la receptie, ca sa vedem programul meselor, biletul cumparat avand inclus sistemul "ultra all inclusive". Nu am pus ghilimelele degeaba... va veti lamuri imediat:
Raman absolut uimita cand constat ca orele meselor erau puse absolut aiurea, respectiv: intre 7 si 10 micul-dejun iar peste numai o ora si jumatate pranzul. Adica de la 11 la 13.30. Ce pranz este asta?? Intre 11 si 13.30?? Daca nu esti tipul omului care se trezeste sa vada rasaritul la 5.30, ci ca noi, adica cei care se trezesc in jur de 9.30, ca doar sunt in concediu si am venit sa ma odihnesc si eu mai mult, nu aveai nicio sansa sa prinzi vreun pranz, fapt care mi s-a intamplat doar in ultima zi cand din cauza impachetarii tarzii a bagajelor am prins masa de pranz. In rest, mergeam la masa de dimineata, urmatoarea masa pe care o prindeam inscriindu-se in intervalul orar 18-21. Asa ca dadeam bani pe mancare atunci cand ni se facea foame, in jur de 15-16.
Desigur, exista intre aceste intervale orare snack barul - o cabanuta aprovizionata o singura data cu cate o tava de branza feta, parizer, uneori sunca, castraveti, rosii, salata de cruditati si masline. Care desigur, dispareau rapid din tavi, cei peste 50-60 de oameni care se inghesuiau in cabanuta fiind acolo ca sa manance, asa cum era si normal, fiindca nu prinsesera pranzul. Mai erau desigur, niste wafe foarte bune, de care nu ne-am putut bucura decat in prima zi, intrucat in urmatoarele energia nu a mai putut alimenta aparatele care le produceau. Asa ca aceste wafe au fost inlocuite cu succes de clatite, si acestea foarte bune, numai ca trebuia sa stai minim 20 de minute ca sa te poti bucura de 2 bucati. M-am ambitionat odata si am asteptat, in jur de 25 de minute avand 12 sau 13 persoane in fata mea, si am cerut 4 - adica pentru mine, sotul meu si fetita noastra. Ai mei asteptau la masa mancand salata de varza pe care o mai prinsesera. Am fost efectiv umilita in momentul in care dupa ce mi-au fost puse 2 clatite in tavitele de plastic aferente, a treia a fost pusa in tavita vecinului, fara sa mi se dea nicio explicatie, ramanand efectiv pe dinafara si cu toti ochii indreptati spre mine si cele doua tavite ramase goale. Cu ochii din aceia plini de repros din partea celor 2 angajati care erau prezenti si zambete pe sub mustati din partea unora de la coada. Am cerut socoteala, mai mult pentru gestul urat si lipsit de orice urma de minim bun-simt, si mi s-a spus ca nu se dau decat 2 clatite de persoana. Am aratat spre masa unde erau sotul si fetita si am spus ca doresc 4 clatite fiindca sunt pentru toata familia mea, teoretic puteam cere 6 dar am considerat ca 4 sunt de ajuns. Mi s-a raspuns cu un zambet in bataie de joc ca daca vrem mai multe trebuie sa stea fiecare ca sa-si ceara cele doua clatite... adica sa le cerseasca, scuze. M-am lecuit deci si de clatite... mie logica asta mi se pare ca aceea a unui copil de 2 ani, deci nu am de ce sa cer pretentii. Daca pentru ei e logic sa umple cabana aia de 50 de metri patrati cu sute de oameni chiar daca nu este necesar, este treaba lor! Dar pe mine pe-acolo nu mai mai prind.
Am demnitatea mea si imi permit, multumesc lui Dumnezeu, concedii in care nu trebuie sa astept cu castronul la cozi interminabile ca sa ma pot bucura de un drept pe care l-am platit, "bucurandu-ma" de o atitudine oribila din partea celui care are "onoarea" sa ma serveasca ca si cand as fi un om care a venit la cantina foamei ca sa-si primeasca portia de mancare pe ziua respectiva. Comparatia e trasa de par, exagerata, insa exact asa m-am simtit, si cand am stat la coada la clatite, la wafe, la pizza sau uneori la suc.
Bulgarii au o parere foarte proasta despre romani, lucru pe care il afiseaza sau ti-l spun in fata. Au impresia ca suntem exagerat de mancaciosi, ca ne batem pe mancare, insa nu realizeaza ca ei sunt cei care ne imping sa facem gesturi pe care in mod normal nu le-am face. In plus, farfurii pline cu mancare am vazut si la nemti, si la englezi si la bulgari. Deci toti mananca la fel de mult.
In plus, n-au inteles ca daca "sleahta" asta de romani nu ar mai veni la ei in tara, turismul lor s-ar duce naibii, fiindca romanii le populeaza litoralul in proportie de cel putin 50%, daca nu mai mult.
In plus, un alt aspect care m-a deranjat si pentru care am primit un comentariu sec, definitiv, fara drept la replica, a fost faptul ca noi am platit o camera cu vedere la mare si am primit o camera cu vedere la... strada, exact in partea opusa. Iar cand am mentionat acest aspect la receptie, imediat ce am ajuns in camera si am vazut unde avea indreptate geamurile mi-au spus ca nu mai au ce face, ca alta camera nu mai au libera, ca oricum n-am de pierdut mare lucru... Incredibil! Foarte rar mi se intampla sa raman fara replica, insa de data asta am ramas muta! Chiar daca platisem 3 sau 4 euro in plus, pe zi, pentru aceasta "favoare".
Un alt aspect care a transformat un concediu care se dorea placut in unul in care m-am enervat peste masura a fost opritul energiei electrice, care s-a intamplat de pe 21 iulie seara, pana cel putin ieri, 24 iulie, in jurul orei 14 cand am plecat noi. Nu sunt un om absurd, stiu ca nu este vina hotelului, ci este un caz fortuit, insa ATITUDINEA celor de la hotel a fost din nou cea care a deranjat cel mai tare.
Daca ar fi fost macar mai zambitori, mai atenti, daca ar fi incercat in locul apei plate care curgea de la robinet sa ofere cate o sticla de 500 ml de suc celor care au achitat regim ultra all inclusive, daca ar fi oferit cate o lumanare sau o lanterna pentru fiecare camera care se odihnea in bezna as fi trecut mult mai usor pentru toate neplacerile oferite de aceasta intamplare. Am gasit in schimb multi oameni nervosi - si ma refer aici la personalul din hotel, desigur, nu ma refer acum la turistii care patimeau mai mult sau mai putin in liniste... am urcat si coborat de fiecare data scarile hotelului pana la etajul 4 (adica 3 etaje) in bezna totala, luminata uneori de cei care aveau norocul sa aiba alaturi telefonul mobil, lucru care s-a intamplat 2 zile incheiate, in cea de-a treia fiind alimentate bateriile indicatoarelor de EXIT care luminau calea.
Prima data cand s-a oprit curentul am avut marele ghinion sa ramanem blocate, eu si fetita mea in lift vreo 20 de minute. O doamna de la hotel a stat tot timpul langa usa liftului, vorbind cu mine sau cu sotul, care era si el foarte ingrijorat. Cel mai rau imi pare ca fetita a ramas extrem de speriata, intunericul din lift si oprirea brusca facand-o sa racneasca cum nu am auzit-o niciodata. In mod clar trebuie sa ajung cu ea la psiholog fiindca din pacate refuza sa se mai urce in vreun lift. Mi-e atat de grea inima si sunt atat de suparata de aceasta intamplare absolut stupida si de care orice putea sa aiba parte, mai ales ca nu a fost vina nimanui, insa mi-e groaza de sechelele psihice care pot ramane unui copil dupa un asemenea incident. Desi am discutat cu ea, am tinut-o in brate, am mangaiat-o, am incercat sa transform totul intr-un joc, copilul este in continuare absout terifiat cand ne apropiem de vreun lift. Nici macar in cel de acasa nu a mai vrut sa urce multa vreme.
Insa ceea ce m-a dezamagit cel mai mult, este ca nu am primit niciun fel de scuze, din partea nimanui pentru acest incident regretabil, dar care totusi se intamplase in "ograda" lor.
La fel cum nu am primit nicio scuza cand am plecat, pentru cele 3 zile in care am acceptat sa stam in intuneric, si am platit cazarea si mancarea in regim all inclusive desi nu am primit ceea ce platisem.
Am avut un noroc enorm cu cei de la agentia turistica cu care am plecat, Travel Planner, care dupa ce am dat eu telefon aducandu-le la cunostinta toate conditiile de la hotel, au vorbit la receptie si apoi ne-au spus ca daca dorim sa ne intoarcem, ne vor rambursa banii pe zilele ramase. Au dat dovada de profesionalism, asa cum foarte rar mi s-a intamplat sa mai gasesc pe undeva. In dimineata cand am plecat (anuntasem cu o seara inainte ca nu mai vrem sa mai stam, fiindca acolo era un haos total din cauza lipsei curentului) au vorbit la receptia hotelului, aceia stiau ca plecam si au facut imediat checkout-ul. Am gasit de asemenea la receptia hotelului o reprezentanta a firmei lor care vorbea in romaneste si care ne-a cerut toate detaliile, care ne-a intrebat daca ne mai poate ajuta cu ceva, lucruri care m-au mirat profund, fiindca este prima data cand mi se intampla sa dau de un comportament corect, loial, profesionist, asa cum ar trebui sa fie mereu, dar cum foarte rar se aplica in realitate. Iar astazi, am mers la sediul firmei lor, asa cum vorbisem cu reprezentantul agentiei si am ridicat cei 260 euro pentru zilele ramase in care nu am mai stat. Am fost extrem de multumita si am ramas efectiv uimita de profesionalismul lor. M-a mirat sincer ca o asemenea societate comerciala mai poate fi asa corecta cum au fost acestia.
In rest, ca informatii utile, in afara de ceea ce deja am expus, merita mentionat faptul ca exista ca puncte turistice localitatea Nessebar si centrul statiunii Sunny Beach. Despre Nessebar va pot spune ca este unul dintre cele mai vechi orase din Europa, aflat pe o mica peninsula legata de continentul european de un istm, statiune care forfoteste seara de turistii in cautare de suveniruri sau haine de provenienta turceasca sau chinezeasca.
Exista aici, ca si in Sunny Beach o gramada de tarabe cu haine de firma contrafacute, la preturi mult mai mari de exemplu decat in bazarul marocan. Un pulover "Tommy Hilfiger" poate fi cumparat cu 35 de leva, Un tricou "Gucci" poate fi achizitionat cu 30 leva. Cursul valutar este de 1,93 leva pentru un euro (adica se cumpara euro cu 1,93 leva).
Plaja hotelului este amenajata cu sezlonguri care pot fi inchiriate, DOAR de la receptie, cu 12 leva pe zi, 2 bucati si o umbrela.
Aveti grija sa platiti inainte la receptia hotelului cei 12 leva, fiindca cel de pe plaja va va cere hartia si nu va lasa sa stati, trebuind sa faceti calea-intoarsa ca sa achitati banii. Noi asa am facut in prima zi.
Marea a fost destul de agitata si apa era plina de alge, peste tot, nu doar la mal, insa acest aspect nu m-a deranjat foarte tare.
Nisipul destul de curat si fin, pe mal gaseam mereu scoici intregi, care o incantau tare mult pe fetita mea, Alexandra. Barul de pe plaja serveste bauturi racoritoare si bere. Cand functioneaza curentul:).
Pe plaja se plimba tot felul de vanzatori ambulanti, care vand porumb, pahare cu fructe proaspete cu 5 leva (vreo 30 de ciresele) si covrigi.
De la hotel la plaja faceti maxim 5 minute. La plaja hotrlului Imperial se ajunge usor - cum iesiti pe poarta din spatele hotelului faceti imediat la stanga si de acolo drept inainte, prin curtea Oasis Vip Resort.
Noi am parcat masina (Renaul Megan) gratis, pe drumul care duce spre plaja hotelului Imperial si nu am avut niciun fel de probleme.
In centrul Sunny Beach exista un parc de distractii mai potrivit adultilor, cu niste masinarii care iti taie respiratia. Noi nu ne-am incumetat sa ne dam in nimic, erau prea "tari" pentru noi. De asemenea am gasit o gramada de cluburi si de saloane erotice. Si muuulte magazinase, tarabe, chiscuri, cu orice de cumparat.
Mancarea care poate fi cumparata de la tarabe nu este exagerat de scumpa, cam ca la noi, as putea spune: un porumb poate fi cumparat cu 2 pana la 3,5 leva (pe plaja), o felie de pizza costa intre 2,5 si 3 leva, un cartof copt cu 3 topinguri (eu imi luam cu sunca, cascaval si salata tzatziki) costa intre 5 si 6 leva, o clatita cu sunca si cascaval costa intre 5,5 si 6 leva, clatitele cu dulceata costa 2,5-3 leva, o apa minerala Devin de 1,5 litru costa 0,99 leva, suvenirurile costa de la 2 la 50 leva in functie de ceea ce alegeti.
Trenuletele din Sunny Beach spre Nessebar si de la capatul Sunny Beach pana in centrul statiunii costa 3 leva pentru adult si 1 leva pentru copii, insa veti constata (pentru mine a fost o repulsie totala) ca veti fi inghesuiti si va veti tine copii in brate alaturi de alti 2 adulti mai corpolenti sau nu in functie de norocul pe care il aveti, fiindca majoritatea trenuletelor nu pleaca daca sunt clienti decat daca sunt FULL, incarcate pana la refuz. E de preferat, daca sunteti cu masina sa mergeti cu aceasta, parcarea costa intre 2 si 3 leva pe ora, in functie de locul unde este amplasata.
Mie nu mi-a placut la hotelul Imperial. Avem un prieten care a fost la inceputul lunii cazat cu familia sa la hotelul Victoria. Acesta ne-a povestit ca nici pomeneala de vreun comportament neplacut din partea celor de la Victoria, ca mancarea era la discretie si in permanenta, ca sucurile ti le luai de la dozator cand doreai si cat doreai, fara sa te verifice nimeni sau sa-ti tina socoteala. Nu spun ca nu a fost bine la Sunny Beach. Hotelul a fost problema!!! Cel putin la mine.
Si fiindca am raspuns cand inca nu apucasem sa scriu acest review si la postarea altui user amfostacolo, mi-am permis sa copiez raspunsul meu pe care l-am dat acolo doamnei care a fost extrem de incantata de conditiile si mancarea de la Imperial, fiindca si aici am expus cateva informatii pe care unii le-ar putea considera importante. "Fiecare are punctul sau de vedere. Mi se pare jenant sa cer 2 pahare de suc daca asa vreau si sa mi se raspunda cu fete-fete si ochi dati peste cap.
Nu-mi place sa mananc mancarea semi-rece cand acasa nici ciorba de loboda nu o mananc rece. Este aiurea sa astept 25 de minute 2 clatite dimineata (cand suntem 3 membri ai aceleiasi familii) cand la alte hoteluri (hotelul Victoria, de exemplu, unde a fost prietenul nostru cel mai bun cu familia) sunt stive cu sute de clatite si tavi de un metru cu felii de pizza pe care le iei cand doresti si cate doresti, fara a ti le contoriza nimeni si fara a te umili ca iei prea multe (adica 4! ) in situatia in care nu doresti ca toti membrii familiei tale sa stea la coada, ci sa manance si ei linistiti masa. Feluri de mancare sunt destule si pentru toti si de murit de foame nu moare nimeni, insa in comparatie cu mancarea de la hotelul Bolero din Nisipurile de Aur la care am fost in mai, aici a fost mult mai prost. Nu m-am plans de mancare fiindca nu am facut foamea, de gasit ceva sa mananci, gasesti. Insa nu la discretie asa cum ni se spusese si povesteau toti - tortul facut se termina rapid, prajiturelele dispareau si ele, nici inghetata nu mai era dupa jumatate de ora de la deschidere, pentru cartofii prajiti asteptai si 15 minute la coada de minim 10 persoane, iar in afara de pui, vita extrem de tare (la fiecare masa) si chiftelele acelea ale lor facute pe gratar, alt tip de carne nu a existat.
In review-ul pe care il voi scrie am precizat pe larg aspectele care m-au deranjat.
Este aiurea sa termin de mancat micul-dejun la 10.30 si apoi sa fug la 12.45 la masa ca sa prind pranzul (conform programului hotelului, fiindca asta nu s-a intamplat niciodata, caci am cumparat mancare, ceea ce in mod normal nu ar fi fost necesar). M-a deranjat nepasarea si felul de a se comporta a 80% din angajatii hotelului. In afara de tipii de la barul din hotel, de la parter si o domnisoara foarte draguta de la cabana unde se servea snack-ul, in rest toti si-au jignit clientii cel putin prin gesturile facute  (pe noi si altii pe care i-am vazut).
Daca pentru oricine altcineva este acceptabil sa ti se smulga paharul din mana fiindca il ceri pe al doilea, pentru mine nu a fost. M-am simtit foarte prost. Fapt pentru care a doua zi m-am prezentat cu sticla de Pepsi la masa. Si iar am observat fete-fete...
La barul de pe plaja tipul a fost foarte OK in prima zi, apoi a fscut numai figuri, numai strambaturi cand ceream in minusculele pahare apa minerala de mai multe ori, fiindca am prins zile calduroase si am simtit nevoia sa beau apa multa. Impusca-ma, dar asa sunt eu, la plaja beau minim 1 litru de apa, fiindca mi-e cald pur si simplu si ma deshidratez. Cand am pus 2 monede de cate 1 leva sa vezi ce i-a revenit zambetul pe buze, si am facut-o doar fiindca ma deranjau ochii dati peste cap, pe care i-as mai fi vazut de multe alte ori daca nu i le-as fi dat. Ceea ce iar nu mi se pare normal.
Celelalte aspecte care au tinut de designul sau amenajarile hotelului nu m-au interesat (micile reparatii care ar fi fost necesare in camera), dar le-am precizat fiindca sunt persoane pe care poate le-ar interesa.

Niciun comentariu: