marți, 8 martie 2011

Madrid - primitor şi plin de viaţă

Am vizitat Madridul de patru ori si pot spune ca am ajuns sa cunosc punctele de maxima importanta per care orice turist ar trebui sa le viziteze. Am avut ocazia sa stau la cumnatii mei in 3 dati (si pe aceasta cale le multumesc inca o data ca ne-au luat sub acoperisul lor de atatea ori, oferindu-ne ocazia sa revenim in Madrid de atatea ori), dar si intr-un apartament de 4 camere inchiriat (atunci cand am fost insotiti de prietenii nostri). Am revizitat Madridul in primavara anului trecut iar locurile care ne-au placut cel mai mult ar fi:

- Gara Atocha, imensa si luminata de geamuri, care ascunde o mica jungla in care traiesc pestisori, broaste testoase, palmieri si tot felul de alte plante tropicale care creeaza o atmosfera cel putin interesanta;

- Plaza de Torres - unde au loc coridele. Am asistat la un astfel de spectacol si pot sa spun ca celor slabi de inima nu il recomand. A fost prima si ultima data cand am vayut cum un animal este ucis cu bestialitate, fara niciun pic de corectitudine sau fair-play - ca se tot spune peste tot ca este un sport...;

- stadionul Santiago Bernabeu, absolut imens, se pot vizita in anumite zile si vestiarele si terenul de fotbal. Aici se gasesc diferite magazinase de unde fanii pot achizitiona imbracaminte si o gramada de alte obiecte inscriptionate cu numele echipei favorite;

- Muzeul Cerii, asemanator cu Madame Tussauds din Londra, unde sunt expuse modelele din ceara ale vedetelor, dar si scene de tortura din perioada Inchizitiei, realizate extrem de realist;

- Parcul de distractii, in care va puteti da in tot felul de masinute si trenulete, toata ziua;

- Muzeul Prado - muzeul de arta, unde sunt o multime de opere de arta - picturi, sculpturi, etc;

- Palatul Regal, imens, imprejmuit cu gradini frumoase in care va puteti plimba;

- Plaza Mayor, in care de obicei se strang romanii pentru a sarbatori Pastele (acum doi ani am fost in aceasta piata de Paste si ne-am simtit tare bine, erau mii de romani veniti) ;
In Plaza Mayor am mancat acum 3 ani o paella cu fructe de mare absolut delicioasa la un restaurant dragut, pe care insa nu l-am mai gasit anul acesta, in locul lui fiind un alt restaurant, care arata indoielnic...

De asemenea, anul acesta am ales sa vedem mai mult din Madrid si am luat autobuzele rosii supraetajate, care prezinta in vreo 8 limbi de circulatie internationala obiectivele turistice care merita vazute.
Magazinele de haine si incaltaminte sunt la tot pasul, insa recunoscuta pentru vadul comercial este Gran Via, unde se reunesc nume celebre din aceasta industrie pe mai bine de 2 km.

Atentie mare la parcare, noi am inchiriat 2 masini, insa parcarea a fost o reala probleme, costul fiind f mare - 1,40 euro pe ora, noaptea de la 20, parca, la 8 fiind gratis, dar nemaigasindu-se decat foarte foarte greu locuri libere. Metroul este o solutie la indemana, existand harti concludente si muuulte statii de metrou, aproape la fiecare 500 de metri (cel putin in zona centrala).

Atentie la ospatarii care incearca in destul de multe localuri sa "fure" la nota de plata adaugand diverse chestii.
Apartamentul in care am stat era imens, aproape 200 metri patrati, cu living imens si 3 camere, pentru care am platit in jur de 110 euro pe noapte - rezervat cu vreo 3 luni inainte. Era complet utilat cu tot ce va trebuie, fiind o solutie mai ieftina decat hotelurile, mai ales cand mergeti cu prietenii.

Noi ne-am simtit bine in Madrid, am reveni aici oricand cu placere, cu atat mai mult cu cat luna de miere in Madrid ne-am petrecut-o, acum mai bine de cinci ani! 

Niciun comentariu: