joi, 27 ianuarie 2011

De ce nu o să mai fac cumpărături în Real

Am stat în Real Vitan cam două ore. Fiindcă în frigiderul de acasă era cam la fel de pustiu precum în Sahara am avut de făcut multe cumpărături şi, fiind singură, am avut timp să casc ochii pe la tot ce-mi făcea cu ochiul, fără să mă grăbesc.
După vreo oră am sesizat că începe să-mi fie foarte frig, deşi eram îmbrăcată la fel cum venisem şi de pe drum - adică geaca încheiată bine, fesul pe cap, cizme imblanite, ce să mai, aveam cu mine (sau mai bine zis, PE mine) tot arsenalul de iarnă grea.
M-am gândit că poate am febră, fiindcă ajunsesem în mai puţin de zece minute să dârdâi de frig. Îmi simţeam degetele îngheţate, şi chiar dacă poate unii au făcut ochii mari şi cruce cu limba pe cerul gurii, mi-am scos mânuşile din lână din rucsac şi mi le-am pus. Febră, febră, dar de ce îmi îngheţaseră mâinile??
Ajung la un moment dat la articolele pentru copii, şi ochii îmi scapă pe un termometru de cameră care indica 2! grade Celsius. Păi fraaaate, de-aia mi-era mie frig! Fiindcă ERA FRIG! Venisem pe jos de acasă, iar cele 30-40 de minute petrecute la - 5 grade Celsius se continuaseră cu alte 70-80 de minute deja, de frig.
Am fost nevoită să mai îndur frigul ăla încă aproape o oră până am luat tot ce-mi trebuie, chiar dacă mă mişcam continuu printre rafturile pline de mărfuri.

După ce am achitat cumpărăturile pe care le făcusem eu şi prietena care venise să mă ia cu maşina, ne-am dus la Relaţii cu clienţii pentru a sesiza că în magazin sunt 2 grade Celsius, temperatură nerecomandată pentru unele produse alimentare (de exemplu ciocolata) şi pentru
că nu este confortabil pentru clienţii care vin să-şi cheltuiască banii în acest supermarket unde trebuie să alergi după ce te interesează ca să nu ajungi îngheţat la casa de marcat. Şi să ai un organism foarte rezistent, care să nu cedeze când stai câte două sau chiar trei ore la aproape 0 grade.

În plus, ce mi se pare efectiv penibil este faptul că la Real, parcarea este contra-cost după primele două ore. Real Vitan nu este un supermarket cu galerie comercială. Nu în adevăratul sens al cuvântului. La parter este o casă de schimb, un loc de joacă pentru copii, un restaurant, o farmacie şi un coafor. Deci nu te duci să cheltui bani pe la alte magazine, în principiu. 99% din cei ce vin la Real îşi lasă banii la casele de marcat ale acestuia. Să mai plăteşti şi parcarea, suplimentar, mi se pare furt pe faţă!
Desigur că orice societate are dreptul să-şi stabilească propriile reguli, asta o ştim toţi, însă nu mi se pare ceva normal în acest caz, având în vedere că magazinul trebuie să asigure un loc de parcare pentru autoturismele celor care pleacă cu cărucioarele încărcate cu marfă cumpărată din el.

Mereu am considerat Realul cel mai scump supermarket, dar fiind în drumurile mele zilnice mai intru uneori în el când am nevoie să cumpăr mai multe chestii. În alte supermaketuri calcanul proaspăt costă maxim 45 lei, la ăştia costă 64! lei. Ciocolata Milka Luflee în alte magazine de acelaşi tip costă maxim 3,2 lei, la Real e 3,59! lei. În celelalte supermaketuri, cerealele Nestle cu portocală şi măr costă 13 lei, în Real costă 16 lei. Porumul dulce fiert costă în Real 7,99 lei, pe când în Cora costa 5,8 lei. Şi astea au fost exemplele care mi-au venit rapid în minte.

Dacă în alt supermaket (fie el Cora, Carrefour, Auchan) căruciorul cu aproximativ aceleaşi cumpărături mă costă maxim 600 lei, la Real este mereu peste 800 lei.

Aşa că m-am decis! Eu una nu mai am ce căuta pe la ăştia. Să-şi ia frigul cu ei acasă, preţurile mari să le lase aşa cum sunt şi să le stea marfa pe rafturi o mie de ani, după cum spune expresia. Eu vreau ca de ăia 200 lei să-mi cumpăr altceva, nu medicamente pentru răceala de care nu cred că scap, la ce frig am făcut azi...

Niciun comentariu: