joi, 9 decembrie 2010

Pielea de porc - cea mai scumpa carne

Şoriciul sau pielea de porc, este unul dintre cele mai contestate alimente - pe de o parte sunt cei cărora li se face pielea şori... scuze, găină, numai când se imaginează că ar băga aşa ceva în gură, iar de cealaltă parte sunt eu... şi ceilalţi, care murim de pofta şoriciului, pe care l-am mânca la orice oră din zi şi din noapte şi în orice cantităţi. Noroc că mă mai domoleşte numărul de calorii (563 pentru 100 grame, adică mai multe decât are o ciocolată).
Venită în Bucureşti, de mai bine de 6 ani, m-am lovit de o mare problemă. "La" Capitală nu este şorici. Adică nu din ăla ars la paie (bine, bine, merge la fel de bine şi ăla ars la butelia de gaz). Aici, şoriciul este fiert, şi deci uşor scârbos, trecut puţin prin foc ca să fie minţiţi cei care scot bani din buzunar cu "aroma" de fum. Că altfel n-ar cumpăra nimeni.
Dar, de vreo doi ani, am descoperit într-un mall, un magazin unde se vinde şorici excelent, din ăla subţire, pârlit, mmm, de te lingi pe degete! Da' are nenică un preţ de rămâi paralizat: 75 lei kg. Nu, nu am greşit, nu e 7,5 lei, nici 75.000 lei vechi. Ci 75 de lei noi, adică mai mult de 15% din salariul minim pe economie. Fraţilor, aţi înnebunit?? Păi nici pulpa de porc, nici muşchiuleţul, frateeeee... nici pulpa de gâscă, de căprioară sau de bau-bau nu e atâta kilu'! Doar ficatul de raţă îndopată e puţin mai scump. Da' ăla e pentru cei mai simandicoşi dintre simandicoşi. Că nu pot mânca ficat de raţă îndopată de trei ori pe zi, în fiecare zi, că mi se apleacă, îmi creşte colesterolul, dau în icter mecanic şi apoi... Da' şorici aş fi putut mânca. Da' la ce preţ are, trebuie să-mi donez cel puţin două organe ca să mânânc în fiecare zi.
Şi ştiţi care e faza fazelor? Că e bătaie pe şoriciul ăla, la suma aia astronomică, nesimţit de mare! Dacă nu te duci luni, până în ora 14, adică imediat după ce îl primesc, se termină! Adică îl cumpără lumea în disperare, chiar şi la preţul ăla. Şi ştiţi ceva? L-ar cumpăra şi dacă ar costa 100 lei kilogramul.
Aşa că, uite cum rămân eu suplă, cu colesterolul bun, cu ficatul întreg şi cu ambii rinichi.

Niciun comentariu: